Preskočiť na hlavný obsah

Top 7 knižných akcií za rok 2019


Ani by ste neuhádli koľko knižných akcií sa deje práve na Slovensku a v Česku (samej sa mi nechcelo ani veriť, keď som sa tak obzrela za takmer celým rokom). Prinášam vám menšie zhrnutie tých najlepších, a na ktoré len tak ľahko nezabudnem!



1.  Harry Potter noc v Panta rhei


Vo februári tohoto roku sa konala v Košiciach po prvýkrát Harry Potter noc a môžem povedať, že to u mňa rozhodne zaznamenalo úspech! Myslím, že to bola prvá väčšia fanúšikovská akcia, ktorá sa konala v mojom meste, to môže potvrdiť i tá obrovská fronta. Hoci po čase deti prebrali nadvládu nad hrami a miestami to kvôli tomu už bolo také nemastné-neslané (čo kus zamrzelo), ale i napriek tomu som si to riadne užila, či už hovorím o tom kvíze, torte alebo celkovej atmosfére.


2. Noc Literatúry (Košice)


Úprimne, od tejto akcie som mala úplne iné očakávania. Úplne. A i tak sa mi to páčilo, chodenie po meste, spoznávanie nových miest, májový dážď (verte či nie, ale dodalo to celému akúsi fancy atmosféru) i samotné diela, ktoré ma miestami úplne rozosmiali, no i rozosmútili a chytili za srdce. Noc Literatúry určite nebola priamo pre "deti", skôr pre starších, ktorí si chcú kultúrne (a lacno!) užiť večer.

3. Knihex (Praha)


Viete ako som sa dozvedela o tejto malej akcii? Šla som na merendu pre Humbook-ambasádorov a mala som asi dvojhodinové voľno pred začatím. A keďže som sa veľmi necítila na vyhľadávanie spoločnosti, skočila som na tento mini festivalík prezentujúci malé a nezávislé vydavateľstvá. Nielenže som si kúpila v malom antikvariáte lacno knižky, ale stretla i Jakuba z profilu @bookscalling!

4. Meetingy


Viem, že toto sa nedá počítať za "oficiálnu" akciu, ale stále je to niečo úžasné, čo musím spomenúť. Takéto neformálne stretká, kde môžete dookola len rozprávať o knihách, knihách a zas knihách sú na nezaplatenie. Necítite sa divne a jediné, čo musíte urobiť je prekonať samého seba a ozvať sa. Alebo jedno urobiť. Neoľutujete a budete ešte dlho na to spomínať.

5. Bookswap (Banská Bystrica)

O tejto akcii som sa dozvedela cez Tess (@tess.zo.strany36) a nepýtajte sa ma ako sa mi z tohoto podarilo urobiť rodinný výlet, kde sme sa takmer celá rodina naskladali do auta a viezli sa až do Bystrice. Konečne som sa zbavila všetkých kníh, ktoré mi stáli doma a padal na nich prach a vymenila ich za omnoho lepšie. A strávila super čas so svojou sestrou a Tess (podľa mňa až doteraz si nás tam pamätajú).

6. CooBoo Tour


Verte tomu a či nie, Slovensko sa dočkalo malého oficiálnejšieho stretka pre knižných blogerov! Môžem povedať len ÁNO, ako som šťastná z tohoto. Bolo milé vidieť takto pokope veľa slovenských blogeriek a celkovo z tejto akcie mám veľmi príjemný pocit.

7. Humbookfest 2019


Uff, tie pocity. Ťažko sa mi to hovorí, aký bol tohtoročný Humbook. Skvelý? Úžasný? Ani to neviem vyjadriť slovami. S toľko ľuďmi som sa stretla, toľko ich spoznala - toľko fotiek som si ani v živote neurobila na jednom mieste ako vtedy! -toľko sa toho stalo... Je mi ťažké to stráviť a stále sa mi nechce veriť, že už je koniec. Proste...potrebujem, aby trval dlhšie! 


Musím sa ešte pochváliť -  tento rok sme mali skupinový cosplay z Grishaverse a nielen, že sme zožali úspech na Humbooku, ale i samotnej Leigh Bardugo sa páčil!



Bonus: Pri prezeraní fotiek, dievčatá (@ivy.reads a @talesthieves) objavili tento super záber a bol by hriech ho sem nedať!



Bonus 2: Spravili sme i "cheating guy" meme:










Komentáre

  1. Shame on me, o prvých troch ani o bookswape som nepočula. :D Vidím, že si mala pekne knižný rok.:) Hádam nám už budú takéto akcie len pribúdať. :D A váš cosplay bol samozrejme super cool, takže bodaj by sa Leigh nepáčil. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Úprimne sa ti priznám, že minulý rok som poznala len jednu z nich:D aj ja veľmi dúfam! A ďakujem(e)♡

      Odstrániť
  2. Naoza veľa super akcií, ono ich je už celkom dosť, len človek nie vždy stíha - napríklad v mojom prípade som tento rok vynechala Humbook, ale bola som na CooBoo tour v Trnave a bolo super :-) A teším sa aj na Bibliotéku :-)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Posledné drámy bookstagramu a prečo škodia komunite

      Áno, každý miluje drámy. Priznajte si to už zo začiatku, je to v úplnom poriadku. Ale každý z nás ich má po čase dosť. Proste vám pretečie pohár a máte pocit, že sú to len plané výstrely do vzduchu ako aspoň trochu pozmeniť algoritmus a zviditeľniť sa. Áno, takmer každý to skúšal, aj ja som bola súčasťou drám (aj som jednu vyvolala, takže nie som svätá), ale poďme sa venovať tým najnovším a prečo to jednoducho škodí celej komunite. !TÝMTO ČLÁNKOM SA NIKOHO NECHCEM DOTKNÚŤ. SPOMÍNANÉ OSOBY SÚ TU Z ČISTO INFORMAČNÉHO HĽADISKA!  * ⸢ ̄    ̄  ̄  ̄  ̄  ̄   ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄ ⸣ VZNIK DRÁMY ⸤                                                                ⸥     (moja matematikárka by bola hrdá na mňa, že aspoň niečo som pochytila)     GENESIS  -  Každá dráma vznikne z väčšej časti preto, lebo niekto urazil niekoho ego (aj kolektívne ego existuje):D Okej, je to hnusne napísané, ale je to tak. Aspoň v najbližších drámach, ktoré vám popíšem.      SOCIAL BOOM -  Potom tu je tá časť

Prečo by ste nemali podceniť sériu Smrteľné stroje

Táto séria, ktorá vychádzala v čase, keď Harry Potter zažíval svoju najväčšiu slávu, je podľa mňa jedna z tých najlepších, ktoré som kedy prečítala. Prečo? Čítajte ďalej a dozviete sa!

Top 5 úžasných knižných svetov s hroznou hlavnou postavou

Každému z nás sa to už stalo - ten svet nás úplne pohltil, vedeli by sme si v ňom predstaviť žiť, preskúmať ho do posledného zákutia...jednoducho byť jeho súčasťou. Avšak nie vždy sme si sadli s jeho postavami, dokonca často i s hlavnou. Jednoducho nevieme pochopiť, čo sakra tá ženská/chlap robí, prečo jej rozhodnutia sú postavené na hlavu a jednoducho sme si búchali hlavu o stenu zakaždým, keď sa čo i len nadýchla. Tu je mojich "Top 5", kde som takmer zabila hlavnú postavu za to, že ona môže byť v takom skvelom svete a byť jednoducho taká...svojská (slušne povedané). 1. Falošný bozk LIA PREČO??? Tak, Dia, hlboký nádych a výdych, daj im nejaké dôvody. Táto princezná zosobňuje všetko, čo nenávidím na hlavných postavách - má sa postaviť svojim povinnostiam a čo spraví? Ujde, lebo yolo. A keďže sa to stalo na začiatku knihy, tak už zvyšok príbehu som ju len chcela prefackávať. Ešteže to iné vedľajšie postavy ako-tak zachránili. 2. Trón zo skla (zdroj: tu ) Ja neviem, ale so Ce