Preskočiť na hlavný obsah

Prečo by ste nemali podceniť sériu Smrteľné stroje


Táto séria, ktorá vychádzala v čase, keď Harry Potter zažíval svoju najväčšiu slávu, je podľa mňa jedna z tých najlepších, ktoré som kedy prečítala. Prečo? Čítajte ďalej a dozviete sa!

*

⸢ ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄ ⸣
1. Luxusné obálky
⸤                                

Dobre, súďme trochu knihu podľa obalu - tie obálky sú neskutočne krásne. Milujem kontrasty farieb a aké sú detailné. Mám pocit, že keď mi prišli domov, tak som prvý deň sa len na nich pozerala aké sú krásne. Veď posúďte sami u prvého a druhého dielu:




⸢ ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄ ⸣
2. Je to dystópia
⸤                                

Pre tých, ktorý nie sú oboznámený s týmto žánrom: podľa Cambridge Dictionary dystópia je "vymyslená spoločnosť v budúcnosti, ktorá vznikla po tom ako sa odohralo niečo strašné". Neznie to práve ružovo, ale povedala by som, že je to jeden z najplodnejších žánrov súčastnosti (napr. Hry o život, Diverigencia, The Maze Runner). Takže ak sa vám tieto knihy páčili, smelo skúste túto! A keď sa vám nepáčili, tiež to skúste, lebo takto vyzerá dobre napísaná dystópia!


⸢ ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄ ⸣
3. Premyslený originálny svet
⸤                                

Málokedy v súčastnosti nájdete knihu, ktorá by mala naozaj dobrý a originálny worldbuilding. Keď sa do toho začítate a naozaj sa pre to nadchnete, po čase začnete nachádzať menšie nezrovnalosti alebo sem tam autor niečo nedovysvetľuje. Povedala by som, že to nie je problém tejto série. Vždy, keď príde niečo nové, tak to tak pekne do seba zapadne, väčšina z toho nie je vôbec obohraná a miestami neskutočne originálna.


⸢ ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄ ⸣
4. Easter eggs + odkazy na "náš svet"
⸤                                

Toto asi najviac milujem na tejto sérii. Hlavne Zaslepené vojská sú toho plné - odkazy na to ako sme žili, fyzické veci, ktoré pochopíte len preto, lebo žijete v tejto dobe a ešte viac. A taktiež objavil sa tu odkaz na Nokiu či chlap, ktorý pomenoval svoje deti po anglických značkách áut


PS: Ak ste ako mladší mali v obľube Príšernú vedu, tak keď nájdete tento easter egg na jedného z autorov, napíšte mi! Mne to došlo len náhodou😅


⸢ ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄ ⸣
5. Čítavosť + preklad
⸤                                

Dej krásne na seba nadväzuje, autor vysvetľuje veci prirodzene, hrá sa s textom a zároveň sú tu i vtipné hlášky (tí, ktorí milujú anglický humor, toto je musthave!). Dokáže zaujať čitateľa, že si ani nevšimnete, že ste prečítali 150 strán. A keď vám poviem, že toto je jeden z najlepších prekladov aké som čítala, budete mi veriť? Pretože je. Proste, prekladateľ si neskutočne dobre sadol so spisovateľom a vidno, že je to taký kvalitný preklad. Autor píše čítavo a prekladateľ to dokázal preniesť aj do slovenčiny. 


Len jedna jediná vec mi nedá a to je Zlato predátora vs Dravcovo zlato. Toto bude SPOILER: V dvojke napíše jeden spisovateľ knižku, ktorá sa volá Predator's Gold - teda tak ako sa volá druhý diel. Neviem prečo, ale v slovenskom preklade im dali dva rozličné názvy a neskutočne ma to mrzí. KONIEC SPOLIERU

⸢ ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄ ⸣
6. Postavy
⸤                                


Je jedno či ide o vedľajšiu alebo hlavnú - každá z nich má inú osobnosť, sú výrazné a dobre sa odlišujú. Príde mi, že každá z postáv dostáva dosť priestoru, takže ak vám jedna príde nesympatická, dokáže sa to vyvážiť s ostatnými. A Hester je moja najviac obľúbená postava, pretože to je badass hrdinka, ale nie je to Mary Sue (ako jedna nemenovaná férka), teda má i svoje zlé stránky a dosť traumatickú minulosť, ktorá ovplyvňuje jej správanie.

Plus, vedľajšie postavy nie sú ploché, teda nie sú tam "len preto, aby boli", ale majú svoju backstory a osobnosť. A tak nikdy neviete kedy sa z vedľajšej postavy môže stať i hlavná.

⸢ ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄ ⸣
7. Pre všetkých
⸤                                

Je jedno či túto knihu kúpite mladšiemu 10-ročnému súrodencovi alebo niekomu staršiemu, pretože každý si v tom nájde svoje. A to je magické na tejto sérii.

⸢ ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄ ⸣
8. Všetko sa uzavrie
⸤                                

Znie to tak hlboko, ale je to pravda - aj keď sa pohne v deji a má novú tému príbehu, nikdy nezabudne vysvetliť v súčasnej knihe, čo sa stalo s ľuďmi/mestami/vecami z minulých dielov. Teda vždy všetkému dá i také zákulisné "čo sa stalo potom" a zároveň to je pekne zakomponované v deji. Hlavne v Pekelných vynálezoch je prvá časť knihy môj favorit (teda jej koniec).

⸢ ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄ ⸣
9. Film
⸤                                

Mne osobne sa hrozne páčil tento film (vlastne, preto som si chcela prečítať i knižky). A viete, kto tam hrá? Robert Sheehan (Klaus z Umbrella Academy)! Proste pecka obsadenie, úžasné literárne dielo a režíruje to Peter Jackson. Mega kombinácia.


⸢ ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄ ⸣
10. Dôvod
⸤                                

10. Nepotrebujete 10. dôvod na to, aby ste si prečítali túto sériu, pretože už dávno tušíte, že je určite pre vás! A keď už ste ju prečítali, rozhodne sa so mnou zhodnete aspoň v jednom bode, pretože táto séria má niečo do seba😊



Knižný Závislák (Dia)


fotka upravená v PicsArt
Zlato predátora, Pekelné vynálezy a Zaslepené vojská som dostala vrámci spolupráce od albatrosmedia.sk 

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Posledné drámy bookstagramu a prečo škodia komunite

      Áno, každý miluje drámy. Priznajte si to už zo začiatku, je to v úplnom poriadku. Ale každý z nás ich má po čase dosť. Proste vám pretečie pohár a máte pocit, že sú to len plané výstrely do vzduchu ako aspoň trochu pozmeniť algoritmus a zviditeľniť sa. Áno, takmer každý to skúšal, aj ja som bola súčasťou drám (aj som jednu vyvolala, takže nie som svätá), ale poďme sa venovať tým najnovším a prečo to jednoducho škodí celej komunite. !TÝMTO ČLÁNKOM SA NIKOHO NECHCEM DOTKNÚŤ. SPOMÍNANÉ OSOBY SÚ TU Z ČISTO INFORMAČNÉHO HĽADISKA!  * ⸢ ̄    ̄  ̄  ̄  ̄  ̄   ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄  ̄ ⸣ VZNIK DRÁMY ⸤                                                                ⸥     (moja matematikárka by bola hrdá na mňa, že aspoň niečo som pochytila)     GENESIS  -  Každá dráma vznikne z väčšej časti preto, lebo niekto urazil niekoho ego (aj kolektívne ego existuje):D Okej, je to hnusne napísané, ale je to tak. Aspoň v najbližších drámach, ktoré vám popíšem.      SOCIAL BOOM -  Potom tu je tá časť

Top 5 úžasných knižných svetov s hroznou hlavnou postavou

Každému z nás sa to už stalo - ten svet nás úplne pohltil, vedeli by sme si v ňom predstaviť žiť, preskúmať ho do posledného zákutia...jednoducho byť jeho súčasťou. Avšak nie vždy sme si sadli s jeho postavami, dokonca často i s hlavnou. Jednoducho nevieme pochopiť, čo sakra tá ženská/chlap robí, prečo jej rozhodnutia sú postavené na hlavu a jednoducho sme si búchali hlavu o stenu zakaždým, keď sa čo i len nadýchla. Tu je mojich "Top 5", kde som takmer zabila hlavnú postavu za to, že ona môže byť v takom skvelom svete a byť jednoducho taká...svojská (slušne povedané). 1. Falošný bozk LIA PREČO??? Tak, Dia, hlboký nádych a výdych, daj im nejaké dôvody. Táto princezná zosobňuje všetko, čo nenávidím na hlavných postavách - má sa postaviť svojim povinnostiam a čo spraví? Ujde, lebo yolo. A keďže sa to stalo na začiatku knihy, tak už zvyšok príbehu som ju len chcela prefackávať. Ešteže to iné vedľajšie postavy ako-tak zachránili. 2. Trón zo skla (zdroj: tu ) Ja neviem, ale so Ce